كشف بخش‌هاي چوبي «ديوار چين»
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
كشف بخش‌هاي چوبي «ديوار چين»
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 55
نویسنده : مولوی
باستان‌شناسان در شمال شرق چين موفق به شناسايي ويرانه‌‌اي از ديوارهاي چوبي شدند که گفته مي‌شود بخشي از ديوار بزرگ چين بوده است.

به گزارش ايسنا، باستان‌شناسان چيني در جريان كاوشهاي خود در محوطه‌اي در شمال شرقي اين كشور موفق به كشف بقاياي ديوارهايي چوبي شدند كه به احتمال فراوان بخشي از «ديوار چين» بوده است.

به گزارش شينهوا،‌ بخشهاي چوبي «ديوار چين» در استان «ليائونينگ» (Liaoning) واقع شده كه مي‌تواند نظريات فعلي درباره ساخت تمامي بخشهاي اين اثر تاريخي از سنگ و خشت را نقض كند.

بر اساس بررسي‌هاي اوليه باستانشناسان، بخشهاي چوبي ديوار چين با استفاده از چوب درختان «بلوط» و «بيد» در سالهاي حكومت سلسله امپراطوري «ژينگ» (Qing) بر سرزمينهاي تمدن چين باستان در فاصله سالهاي 1636 تا 1911 ميلادي ساخته شده است.

ديوار چين يكي از عجايب هفت‌گانه جهان شمرده مي‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولاني‌ترين و بزرگترين مهندسي تدافعي نظامي در قديم است. اين ديوار در نقشه جغرافيايي چين 7000 كيلومتر امتداد يافته است.

تاريخ ساخت ديوار چين به قرن 9 قبل از ميلاد باز مي‌گردد. حكومت وقت چين براي جلوگيري از حملات مليت‌هاي شمالي، برجهاي آتش براي خبررساني و يا قلعه‌هاي مرزي براي حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با ديوار و بر روي آن ايجاد كرد.

ديوار چين يكي از عجايب هفت‌گانه جهان و از بزرگ‌ترين بناهاي تاريخي دنيا محسوب مي‌شود.

اين اثر سال 1987 در فهرست ميراث جهاني سازمان «يونسكو» ثبت شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: